Viatge llampec a la "villa y corte"

Malgrat internet, malgrat l'estat de les autonomies, malgrat la globalització, malgrat que, com diu Don Hilarión a "La verbena de La Paloma", la ciència avança que és una barbaritat, el divendres passat em vaig veure obligat a viatjar fins a Madrid per fer una gestió, en persona. Hi vaig anar en cotxe i com que anava just de temps vaig agafar l'autopista R-2, l'única de peatge a l'entorn de la capital espanyola. I vet aquí que tot just entrar-hi  t'indiquen clarament que t'has de guardar el tiquet fins a la sortida, com si no ho sabessim, i el primer que penses és quin advertiment més absurd, tothom sap que el tiquet serveix per pagar a la sortida. Però no tothom ho sap, ho sabem els catalans que som experts usuaris dels peatges, però no pas els madrilenys, uns neòfits en la pràctica de pagar per circular.  Però el viatge encara m'oferia una altra curiositat, de Barcelona a Saragossa gairebé no hi ha cap senyal que indiqui que és la direcció de Madrid, en canvi, de Madrid a Barcelona trobes des del primer moment senyalització que et diu que vas en direcció a la capital de Catalunya. Deu ser, vaig pensar,  perquè en cas de necessitat la "División Mecanizada Brunete" pugui trobar el camí sense dificultats. 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

"I want to break free" (guia pràctica per fer un nou país)

Impressions de Turquia

El món no ens mira amb bons ulls