Amsterdam

Sóc a Amstedam per passar aquest cap de setmana llarg de la festa del final de l'any. És la segona vegada que visito aquesta ciutat, la primera va ser fa cosa d'uns nou anys i em va entusiasmar, no per tot allò de la tolerància, dels hippisme, dels coffee shops i del Red light district, que té la seva gràcia, sinó per la singular arquitectura, tant diferent de la del nostre país, pels canals, per l'ambient, per la combinació de prosperitat i simplicitat. Em va fer la sensació que era una ciutat que combinava a la perfecció trobar-se a l'avantguarda no tan sols cultural sinó també econòmica del planeta, i alhora gaudir d'una qualitat de vida excepcional, per a mi escenificada per la imatge de l'executiu que es desplaça a la feina amb bicicleta. Ara torno a ser-hi i el mite no se m'ha desfet, m'he fixat a més amb una evidència que no recordava i és que es tracta d'una ciutat eminentment jove, la qual cosa sens dubte va influir molt en la meva primera impressió, sobretot atesa la qualitat de l'element femení holandès.



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

"I want to break free" (guia pràctica per fer un nou país)

Impressions de Turquia

El món no ens mira amb bons ulls