El divendres passat vam fer l'acte de presentació d'en Josep Maria Llop com a candidat a l'alcaldia de la Palma. Hi va intervenir en Lluís Recoder, alcalde de Sant Cugat del Vallès, que va fer una breu semblança d'en Pep va exposar quin model defensa per a la seva ciutat. Seguidament la també regidora Bea Gallego i jo mateix vam fer la nostra presentació personal d'en Pep. Com a referència per a la meva intervenció em vaig preparar unes paraules, que no són exactament les que vaig pronunciar en l'acte, però que vénen a dir el mateix i que transcric a continuació:
"Avui es presenta novament, per tercera vegada consecutiva, la candidatura d'en Josep Maria Llop a l'alcaldia de la Palma. Jo el conec de tota la vida i especialment vaig coincidir amb ell quan jo estudiava a la Universitat Pompeu Fabra i ell n'era professor. Molts dies anàvem junts, tot xerrant, des de la parada de l'autobús al C/Urgell fins a l'edifici de Balmes/Rosselló. Poc temps després, fa cosa d'uns deu anys, vaig pujar el Pedraforca amb una colla de joves de la Palma, i un cop al cim ens vam trobar en Josep Maria que hi havia pujat amb un amic seu. El cas és que quan es va veure envoltat de jovent del seu poble no es va poder estar de fer-nos tot un discurs sobre el procés de segregació de la Palma, que en aquell moment es trobava en plena ebullició. No li va passar per alt que jo hi era present i va aprofitar l'ocasió per criticar-nos a mi i a en Miquel Farga, que junt amb altres persones havíem refundat CDC a la Palma. Cal dir que 2 anys després jo vaig anar de segon de llista amb el Pep i en Miquel Farga, a més de president de CDC a la Palma, va esdevenir el seu sogre . El cas és que quan vam coincidir al Pedraforca en Pep ja era simpatitzant de CiU però considerava que fins que la Palma no fos independent calia treballar des de plataformes unitàries i no des de partits polítics. La tasca de la Comissió Promotora per la segregació va ser un èxit i es va aconseguir la independència, i Convergència de la Palma també va donar una empenteta perquè el procés arribés a bon port. més enllà de l'anècdota vull destacar el compromís constant d'en Pep amb la Palma, que el portava a predicar la bona nova de la segregació a tot arreu on trobava un veí del nostre poble. I això, aquest compromís tan fort amb el poble natal, diu molt d'una persona amb el seu gran bagatge acadèmic i internacional. Estic convençut que en Pep al mateix temps que es formava al més alt nivell no deixava de pensar en la Palma i en què s'havia de fer perquè fos un millor lloc per viure, perquè fos un poble de primera. El cas és que després, amb el suport del veïns que han confiat en ell i amb l'equip de CiU, li ha tocat liderar el municipi i és innegable que ho ha fet amb tota l'ànima. El gremi dels polítics és el més desprestigiat de tots, però n’hi ha molts que amb la suma de capacitat i dedicació trenquen radicalment aquest tòpic. En Pep és una d’aquestes persones que dignifiquen la política, i no passa cada dia que un poble com la Palma tingui la sort de disposar d'un alcalde del seu nivell i amb la seva dedicació. Ell i tot l'equip cometem errors, però difícilment trobareu algú que es prengui més seriosament la tasca d'alcalde de la Palma.

En Pep es lleva a les sis i ja comença a barrinar. A les vuit ja és a l'ajuntament, s'informa de totes les novetats i pren decisions. Després vénen les reunions amb el personal de l'ajuntament i amb els tècnics, els contactes amb altres administracions i les trobades amb veïns de la Palma. En Pep no fa distincions, es pren molt seriosament les grans negociacions i al mateix temps pot dedicar moltes hores a atendre un palmarenc amb problemes.

És un plaer i un privilegi treballar amb el Pep, un persona d'una gran alçada intel·lectual, un treballador infatigable, un home tenaç i un humanista. Un home amb la Palma al cor i al cap."

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

"I want to break free" (guia pràctica per fer un nou país)

Impressions de Turquia

El món no ens mira amb bons ulls