El Codi Ca n'Ollé (Article que s'hauria de publicar a la pròxima edició de "La Veu" de la Palma, però que potser ja serà un punt obsolet.

Pel que es veu l’èxit de la novel·la de Dan Brown “el Codi Da Vinci” , ampliat per la recent estrena de la seva versió fílmica ha generat tota una febre descodificadora que porta molta gent a llegir missatges esotèrics amagats en tot document que se’ls planta al davant. El nou planejament que s’ha endegat per desenvolupar el sector urbanitzable de Ca n’Ollé no s’ha escapat d’aquesta nova onada de descobridors d’Expedients X, i ja tenim qui afirma amb contundència que el vial que preveu el nou planejament per unir la carretera BV-2421 amb la nova zona equipaments situada a l’altra banda de la riera no és altra cosa que una variant per a la gent de Corbera, de la mateixa manera que hi ha qui proclama, el novel·lista Dan Brown mateix, que aquell personatge del fresc “El Sant Sopar” de Leonardo que teòricament representa l’apòstol Joan en realitat és la Maria Magdalena. Jo no sóc ningú per negar o afirmar que Leonardo da Vinci vulgués representar un apòstol o la Maria Magdalena ( que per acabar-ho d’arrodonir, segons la famosa novel·la, estaria casada amb Jesús, li hauria donat un fill i s’hauria exiliat a la Provença...), però sí que puc afirmar, perquè a més així està escrit en els documents oficials, que el vial de l’altra banda de la riera no és cap variant, sinó que està pensat com un carrer per poder arribar als nous equipaments que preveu el mateix planejament de Ca n’ollé, i que sobretot troba el seu sentit en les propostes que fins a la data s’han fet en relació al Pla d’Ordenació Urbanística Municipal, que situen de les instal·lacions esportives municipals (Camp de futbol, Poliesportiu, Piscina coberta, etc.) al marge dret de la riera, en una franja situada entre Can Via i el Camp Vell, entre l’horta i l’obaga de la muntanya. Com que l’Ajuntament no és el Priorat de Sió ni cap altra societat secreta, tota aquesta informació és pública i accessible. Com que l’Ajuntament no és cap església les proposes del POUM tampoc no són cap dogma de fe. Si durant la tramitació del POUM es proposen alternatives més eficaces de mobilitat, de situació d’equipaments i altres solucions que puguin comptar amb un ampli consens social no hi hauria d’haver cap inconvenient per acceptar-les. L’important és treure el debat sobre l’ordenació urbanística fora del terreny de la fe, les creences i els prejudicis i situar-lo en el camp de la racionalitat. Es tracta d’oferir diferents models de fer la Palma, no de confrontar diferents interpretacions d’un mateix text.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

"I want to break free" (guia pràctica per fer un nou país)

La gran mentida d'aquesta campanya

Calen més armes i suport per a Ucraïna